.zachęcam - gra 'the bridge' | .i encourage - 'the bridge' game.
logiczno-zagadkowa rozrywka umysłowa w oprawie choć niewybitnej – to przyjemnej, ręcznie rysowanej dwuwymiarowej grafiki. gra stworzona przez dwuosobowy hiszpański mikrozespół – Ty Taylor’a i Mario Castañeda z klimatyczną muzyką Kevina MacLeod’a (który notabene również udostępnia część swoich utworów na licencji royalty-free). akcja rozpoczyna się w niby-sielankowym sadzie, przenosząc się do niby-zwykłego domu, ale podskórnie wyczuwa się jakąś tajemnicę. dom – a jakże – szybko zwykłym być przestaje, prezentując szereg zagadkowych metafizycznych komnat i pomieszczeń wewnątrz. rozgrywka polega na znalezieniu na planszy metod otwarcia oraz dotarcia do drzwi do następnego poziomu poprzez manipulację przestrzenią, grawitacją w oprawie wykorzystującej złudzenia optyczne i figur niemożliwych. choć nacisk w grze położony jest na zagadkach i wyobraźni przestrzennej, pod względem wymagań jest pozycją raczej lżejszego kalibru, odkrywanie sączącego się z planszy na planszę kosmicznego przekazu budzi ciekawość. sympatyczna rozrywka do pokombinowania.
“the bridge” zgarnął pokaźną liczbą nagród; jest dostępny jest na pc, xboxa oraz androida. do oglądania – generalnie dla osób w każdym wieku, natomiast ze względu na trudność zagadek – do grania – od kilkunastu lat. aby w pełni ukończyć “the bridge” trzeba ją przejść dwukrotnie (tu lekki zawód) – za drugim razem w trudniejszej wersji zmodyfikowanej. całość z samodzielnym rozgryzaniem zagadek zajmuje ok. 7-8 godzin. jest polska wersja językowa.
a logic-puzzle mental entertainment, in the scenery of – althrough not preeminent – very pleasant, hand-drawn two dimentional visuals. the game was created by two persons, spanish microteam – Ty Taylor and Mario Castañeda, with additional usage of climatic music by Kevin MacLeod (who, by the way also shares a part of his works with royalty free licences). the action starts in “something-like” bucolic orchard, moving quickly to “something-like” usual house, but with the feeling of some mistery inside. the house, of course, desists to be usual very soon, showing a number of mysterious metaphysical rooms and chambers within. the gameplay is about discovering the method of opening and getting into doors leading to the next level, by manipulations the gravity and space constructed of optical illusions and impossible figures. although the emphasis within the game is laid on puzzles and spatial imagination, the game is rather not much demanding, the process of discovering oozing cosmic message arouses curiosity. a nice entertainment with racking a brain.
“the bridge” took appreciable number of awards; is availabile on pc, xbox and android. for observing the game is appropriate for persons of all ages, but for gaming – taking the puzzle level – rather starting of teenagers. for full completion “the bridge” it is necessary to finish it twice (a slight disappointment), the second time on harder, modificated version. total gameplay, with self-solving puzzles takes about 7-8 hours.