.home.

.visual portfolio.

.piotr.borys.sikora.

.rss.

.archive.

.like f.

.zachęcam - gra Sector Strike. | .i encourage - Sector Strike game.

fantastyczny przedstawiciel gatunku shoot’em up (zwanego dzisiaj określeniem shmup), trzymający się jego klasycznych reguł – samotna walka małego statku/pojazdu z hordami statków strzelających z naprzeciwka i z występującymi coraz to trudniejszymi bossami w trakcie rozgrywki. sector strike stworzony został na platformy mobilne przez kanadyjską 7-osobową grupę clapfoot inc. jest to klasyczna gra zręcznościowa, w której umiejętności manualne liczą się przede wszystkim.

piękno gatunku polega na tym, że wbrew pozorom, proces grania nie polega wyłącznie na – widocznym z boku – tępym odmóżdżeniu i skrajnej ekscytacji eliminacją tabunów wrogich statków – dobrze stworzony shmup pozwala zaangażować się w rozgrywkę całkowicie automatycznie i podkorowo, podczas gdy mózg może prowadzić równoległą pracę przemyśleniową na dowolnie wybrany temat. oczywiście, może on również – o zgrozo – w tym czasie ogóle nie pracować, więc tego typu wartość dodaną docenią przede wszystkim jednostki inteligentne.

w sector strike wszystkie elementy rozgrywki zostały kapitalnie zbalansowane, włącznie z całkiem efektowną grafiką (choć, trzeba przyznać – jednostajną, daleko jej do genialnego polskiego ‘sky force 2014’ gliwickiej firmy infinite dreams), długością przeciętnej planszy oraz narastającym poziomem trudności. syndrom “jeszcze tylko jeden sektor, mamo” daje o sobie w pełni znać. clapfoot inc. klapnęło sobie lekko w stopę wysoką grywalnością w zderzeniu z oferowanymi realnymi cenami (lub raczej małymi ilościami benefitów) występujących w grze walut służących do podnoszenia zdolności bojowych statku. gra się tak dobrze, że nie odczuwa się kompletnie potrzeby płacenia za dodatkowe kredyty czy energię, co umożliwiłoby szybszy upgrade.

sektorów w grze jest 60, do pełnego ukończenia gry wymagane jest ich trzykrotne przejście, na coraz to trudniejszym poziomie. przy dość dużym zaangażowaniu może to zająć około tygodnia-dwóch. dwa tygodnie myślenia!

gra jest dostępna na androida, ios oraz windows phone, za darmo. bez ograniczeń wiekowych.

lights off

fantastic representative of the shoot’em up specie (which is known in those days as shmup). sector strike tracks all classic rules of the convency – a solitary fight of small spaceship with hordes of opposite baddies, shooting constantly and with harder and harder bosses – level after level. the game was created on mobile platforms by canadian 7-persons group called clapfoot inc. it is classic, skill-based game where manual skills are at the most valuable position.

the beauty of the ‘shmup’ specie is about that the gaming process (in spite of appearences) is not dull inane – as it may look from side perspective – and not about extreme excitement of the herds of enemy starships elimination. well designed shmup gives to the gamer possibility of engagement in the gameplay automaticly and subcortexly – and during that the brain has great chance to work parallelly with the thinking process focused on every single other topic. of course – what a horror! – it may also not work at all, so such kind of value added will be appreciated by intelligent individuals primarily.

all elements of the gameplay was perfectly balanced in sector strike – indicating attractive graphics (but to be honest – a little bit of monotone, far away of the genious, polish ‘sky force 2014’ by infinite dreams from gliwice), the average length of the level and cumulative gameplay difficulty. the “please mom, only one more sector” syndrome is clearly detectable. by the way, clapfoot inc, rather had clap their foot by creating the game with such high playability correlating with offered real prices in microtransactions – or rather small amounts of benefits – that can be taken to upgrade the starship more quickly. the gameplay is so immersive, that there is no demand of necessity of additional paying for the upgrades.

there is 60 sectors in the game, for completing sector strike it is neccessary to pass them triple, everytime harder. taking with quite solid engagement it may take about 1-2 weeks to finish. two weeks of thinking!

the game is availabile on android, ios and windows phone, it is free. no age limitation.

lights off

Connect with Facebook

write comment

your name: (required)

e-mail: (required)

website: (not required)

message: (required)

send comment