.home.

.visual portfolio.

.piotr.borys.sikora.

.rss.

.archive.

.like f.

.rekomendacja - gra device 6 | recommendation - game device 6.

device 6 to dzieło szwedzkiej dwuosobowej grupy simogo, na którą składają się Simon Flesser oraz Gordon “Magnus” Gardebäck. Jest to tajemnicza, zagadkowa pół-gra, pół-nowela wciągająca nas, jako ‘gracza nr 249’ w oniryczny, lekko kafkowski, nieco mechanistyczny świat. kierujemy poczynaniami nic nie pamiętającej Anny, próbującej odnaleźć sens pośród dziwnych miejsc i okoliczności; w czasie nieokreślonym, lecz zaznaczonym zaawansowaną organiczno-informatyczną technologią. device 6 wchodzi w interakcję z osobą grającą zarówno poprzez snucie opowieści opartej o irracjonalny, atawistyczny niepokój i lęk, jak i poprzez zastosowanie pełnego wachlarzu środków – oszczędnej kolorystyki, przedziwnych, czarno-białych fotografii i nastrojowego udźwiękowienia. produkcja wprowadza świeżą i eksperymentalną nawigację – otóż sam tekst noweli jest równocześnie mapą rozgrywki. posuwające do przodu akcję zagadki zostały kapitalnie wkomponowane w jego fizyczną strukturę. nastrojowo i klimatycznie, z mentalną gęsią skórką, co najlepsze – nie wiadomo czemu. tajemnicza sprawa. świetne, simogo!

device 6 jak na razie dostępne jest wyłącznie na iOS (ipad, iphone, ipod). pod względem wieku odbiorcy, pozycja co najmniej od nastolatków (elementy lękogenne, lecz na poziomie wyobraźni). znajomość języka angielskiego absolutnie niezbędna (zagadki zarówno pisemne, jak i foniczne). gra nie wymaga żadnej zręczności, jej pełne przejście z indywidualnym rozwiązywaniem zagadek zajęło mi łącznie nieco ponad 4 godziny.

lights off

device 6 – a piece of art of two-person swedish group named simogo, established by Simon Flesser and Gordon “Magnus” Gardebäck. mysterious and enigmatic half-game, half-novel, that involves us, as ‘player 249’ within oneiric, a little bit “kafkish” and mechanistic world. we are controlling of proceedings of a person called Anna, who doesn’t remember anything and tries to find the sense between strange places and circumstances; in indeterminated time but marked with advanced, organic-it technology. device 6 takes an interaction with the player both through leading the story braced by irrational, atavistic unres and through its wide scope of means: discret color scheme, uncanny black and white photos and moody sounding. the production introduces us fresh and experimental navigation – the text of its own stands simultaneously the map of the gameplay. the puzzles, which leads the action forward are exellently inserted in the physical text structure. Is atmospheric and climatic, with mental goosebumps, and – what is the best – you don’t know why. mysterious matter. splendid, simogo!

device 6 is availabile exclusively on iOS at the moment (ipad, iphone, ipod). dedicated at least for teenagers (contains angst elements – but mainly non visual, on the level of own’s imagination). the knowledge of english is essential (both written as sonic puzzles). no manual skills are necessary, full gameplay took me above 4 hours, with individual puzzle solving.

lights off

Connect with Facebook

write comment

your name: (required)

e-mail: (required)

website: (not required)

message: (required)

send comment